QSL-kaarten soap deel 4521134

ON5UR

ON5URVoor degenen die nog wachten op de QSL-kaarten van de expeditie van de RAZ naar Luxemburg: nog even geduld. Meneer Max ON5UR heeft het te druk met klanten werven zodat hij aan klanten hélpen niet toe komt. Daarom zijn we maar uitgeweken naar UX5UO . Die heeft tenminste de reputatie om wél te leveren.

 

 

Wat is het geval: Na onze expeditie naar Luxemburg (14-21 april 2012) zond ik op 27 april een mail maar Max ON5UR met bijgesloten het ontwerp van de QSL-kaart. Hij hoefde er zelf niets aan te doen: gewoon plaatje voor de voorkant, plaatje voor de achterkant, paar vakjes om de gegevens in te vullen en klaar. Daarna begon het grote wachten.

25 mei maar weer eens een mailtje gestuurd, want ik had nog niet eens een ontvangstbevestiging gehad. Strekking van de mail: als je geen interesse hebt, laat het dan weten, want dan laat ik ze ergens anders maken. Drie kwartier later (!) antwoord:

"Hallo Frank, Volgende week kunnen we terug komen met een ontwerp.Wij zijn alles aan het klaar maken voor de beurs morgen in Beetsterzwaag (Friesland). Als U UX5UO verkiest, laat het dan zeker weten. Dat wij ook niet starten aan het ontwerp. Groeten Max ON5UR"

Nou ben ik ook de rotste niet, dus ik heb geantwoord dat ik nog wel een weekje kon wachten. Inmiddels werd het 4 juni en ging ik op vakantie. De 15e was ik weer terug, en vol verwachting keek ik uit naar de drukproef van de kaart. Maar de mailbox was helemaal leeg. Dus stuurde ik op 16 juni nog maar eens een mail maar Max met de vraag waar het ontwerp nou bleef. Vandaag is het 22 juni en er is nog steeds geen antwoord.

Dus heb ik in overleg met onze expeditieleden besloten de opdracht bij Max te cancellen en deze alsnog bij Grennady UX5UO te plaatsen.

Voor degenen die nu onmiddellijk Max beginnen te verdedigen: dit is geen incident. Toen ik vorig jaar een speciale QSL-kaart wilde laten maken voor verbindingen met mijn B2-replica, ging het precies zo. Weken wachten, geen antwoord, geen ontwerp. En toen ik na twee maanden ook toen een mail stuurde met "laat maar zitten, ik laat ze wel ergens anders maken", had ik ineens wél binnen een dag antwoord. Toendertijd was het excuus dat er problemen waren met printers die niet door deuren gingen of zoiets. Kan, maar communiceer met je klanten.

Voor mij is dit de laatste keer geweest dat ik probeer bij Max een kaart te laten maken. Als je jong bent en je hebt nog een heel leven voor je, dan komen ze misschien nog wel eens een keer. Ooit. Maar op mijn leeftijd kan ik er beter gelijk "SK" op laten drukken, want dat ben ik wel tegen de tijd dat ze geleverd worden. Grennady leverde de vorige keer binnen 3 weken, en nog goedkoper dan Max ook. Nog even geduld dus, de kaarten komen er dit keer écht aan.