Ten Tec in de problemen

TenTec doos

TenTec doosNaar verluidt heeft Dishtronix de boedel (maar niet de aansprakelijkheden) van Ten Tec gekocht van RKR Designs. Dat had nog even onder de pet moeten blijven tot Ten Tec gereorganiseerd was, maar de speculaties over de service afdeling lopen zodanig uit de hand dat het noodzakelijk was om met een verklaring naar buiten te komen.

 

Bij een overname is er natuurlijk altijd een hoop dat geregeld moet worden. Helaas moeten die dingen geregeld worden vóórdat de reparaties weer opgepakt kunnen worden (de naar RKR gestuurde spullen). Het verzoek van John Henry KI4JPL is dan ook om niet de bellen of mailen over de status van je reparatie. Zodra de telefoonnummers overgezet zijn naar het nieuwe bedrijf (of veranderd zijn) wordt dat wel aangekondigd. Naarmate het proces vordert, wordt er door iemand wel contact met je opgenomen over je reparatie. Zodra de serviceafdeling weer op sterkte is, wordt met de klanten contact opgenomen. (Nog een reden om zelf te bouwen -red)

John heeft het functioneren van het bedrijf van alle kanten bekeken en heeft besloten dat herstructurering noodzakelijk is. In het bijzonder de reparatie afdeling: het is duidelijk geworden dat sommige klanten de service afdeling alleen maar gebruiken om een diagnose te laten stellen maar dan geen opdracht geven tot reparatie. Helaas kost deze open-deur houding van hem dan wel een uur aan het ontvangen, openen, diagnosticeren, kostenraming maken en het weer inpakken en terugsturen van de radio naar de klant; een uur dat ze niet kunnen factureren aan de klant.

En daarom wordt met onmiddellijke ingang voor elke reparatie die naar RKR gestuurd wordt, $140.00 in rekening gebracht voor het alleen maar er naar kijken, dus nog zonder reparatie. Arbeidsloon is $125 per uur waarbij de gemiddelde reparatietijd tussen de één en twee uur ligt. Dat betekent dat je tenminste $265.00 kwijt bent, plus de onderdelen en verzendkosten voor het terugsturen.

Zijn er klanten die reparaties naar RKR hebben gestuurd die nog niet gerepareerd zijn en die het hier niet mee eens zijn, dan wordt het apparaat op jouw kosten teruggestuurd.

Een tweede probleem van de reparatie afdeling is dat de reparateurs vaak een hoop tijd kwijt zijn aan de telefoon voor zaken die uiteindelijk niets met het  Ten Tec product te maken hebben maar met een ander probleem van het amateurstation. En ook hier kan Ten Tec die kosten niet doorberekenen, terwijl het loon voor de reparateur wel betaald moet worden. Dus zodra de reparatie afdeling van Ten Tec weer open gaat, wordt de klant doorbelast voor elk gesprek of email dat meer dan 5 minuten tijd van de reparateur in beslag neemt. Die kosten worden per kwartier of deel daarvan berekend tegen het geldende servicetarief.

Bovenstaande aankondiging in aanmerking genomen, verzoekt John Henry eenieder om, als je een tijdje kunt wachten tot je apparaat aan de beurt is om gerepareerd te worden door de Ten Tec reparatie afdeling, de mensen alsjeblieft met rust te laten zoals boven ook al gemeld. Wil je persé je apparaat NU terug, dan werkt het service@… email adres nog steeds, en dat blijft het ook doen. De telefoonlijnen worden gemigreerd, dus wordt betwijfeld of dat op korte termijn gaat werken. Als alles weer in de lucht is, worden de nummers wel gecommuniceerd. En zodra de website weer klaar is, komt alles ook daar op te staan. Onthou: als tentec.com doorverwijst naar rkrdesignsllc.com, dan is het overzetten van de website nog niet voltooid.