Frankrijk wil 2m band voor luchtvaart

2m voor luchtvaart geen goed idee

2m voor luchtvaart geen goed ideeDe volgende vergadering van de voorbereidende werkgroepen voor de CEPT WRC-19 conferentie vindt van 17-21 juni plaats in Praag. Frankrijk heeft een aangepast voorstel ingediend voor agendapunt 10 betreffende niet-veiligheidsgerelateerde mobiele toepassingen in de luchtvaart.

 

In het voorstel staat:

"De lijst met banden die voorgesteld wordt voor het onderzoek naar mogelijke nieuwe primaire toewijzingen aan de mobiele luchtvaartdiensten is aangepast door de band 144-146 MHz toe te voegen; de banden 5000-5010 MHz en 15.4-15.7 GHz blijven staan."

"De beslissingen van eerdere conferenties hebben enkele beperkingen aan het gebruik ingevoerd en hebben beperkingen opgelegd aan de ontwikkeling van aeronautische mobiele toepassingen binnen sommige bestaande mobiele toewijzingen die traditioneel worden gebruikt door de mobiele luchtvaarttoepassingen.

Tegelijkertijd is het aantal bemande en onbemande vliegtuigen dat uitgerust is met sensoren de afgelopen 20 jaar aanzienlijk gegroeid, samen met de behoefte aan bidirectionele communicatie met lage tot hoge gegevenssnelheid..

Luchtvaarttoepassingen zoals branddetectie, grensbewaking, luchtkwaliteit en milieumonitoring, verkeersmonitoring, rampenbewaking, terreinmodellering, beelden (zichtbaar, infrarood, radar, meteo) en videomonitoring vereisen niet-veiligheidsgerelateerde verbindingen tussen verschillende soorten luchtvaartplatformen..

Bijgevolg neemt de behoefte aan niet-veiligheidsgerelateerde datacommunicatie tussen verschillende soorten luchtvaartplatforms toe en dus de behoefte aan nieuwe frequentiebanden."

Je kunt het voorstel PTA(19)090 France_Proposal on non-safety aeronautical mobile applications at CPG PTA # 7 – 17-21 June – Prague under Meeting Docs downloaden van:
https://cept.org/ecc/groups/ecc/cpg/cpg-pt-a/client/meeting-documents/?flid=5624