de PI4RAZ website

Home arrow Blog

Mar 30, 2017 at 07:57 AM
Home
Laatste nieuws
Agenda
Over PI4RAZ
Technische artikelen
FAQs
News Feeds
Advanced Search
PI4RAZ Forum
PI4RAZ Logbook
Foto album
Ham Info
QSL kaartenbak
DX-cluster
JOTA cluster
Live Stream
MUF map
Tropo voorspelling
Agentschap Telecom
VERON
VRZA
Zoetermeer Award
Overig
Administrator
Blog
Contact Us
Links
Login Form
Welcome, Guest. Please login or register.
30 March 2017, 06:57:45
Username: Password:

Forgot your password?
Banner
   Zonne  Rontgenstraling:     X-ray Status    Zonne Geomagnetisme:     Solar Geomagnetic Status
Blog - Informatie items
Peking blokkeert 40m DX
User Rating: / 0
Geschreven door Administrator   
Dec 12, 2016 at 01:48 PM

11_bigAlsof de condities al niet beroerd genoeg zijn. Zijn er eindelijk een beetje openingen op 40m, schiet Peking de DX wel even uit de lucht. De IARU-R1 Monitoring System nieuwsbrief meldt dat één van Peking's HF Over The Horizon Radars aan het uitzenden is op 6.999 MHz waarmee het CW DX deel in de 40m amateur radio band verziekt wordt,

Geef je mening (0 meningen)
Laatst Gewijzigd ( Jan 12, 2017 at 02:42 PM )
Lees meer...
KPN gaat 4G inzetten in huidig 3G-spectrum
User Rating: / 0
Geschreven door Administrator   
Dec 09, 2016 at 01:06 PM

Hoop antennes he!KPN ontwikkelt LTE in de 2,1 GHZ-band, meldt de website 4gmasten.nl. Op één locatie, in Vlaardingen, wordt 4G ingezet in frequenties die elders in gebruik zijn voor UMTS. De 3G band is al technologieneutraal beschikbaar.

Geef je mening (0 meningen)
Laatst Gewijzigd ( Jan 09, 2017 at 12:42 PM )
Lees meer...
Repeater met een RTL-SDR en een Raspberry Pi
User Rating: / 0
Geschreven door Administrator   
Dec 07, 2016 at 01:20 PM

RepeaterEen repeater bestond doorgaans uit een complexe berg ijzer waarmee je makkelijk een 19″ rack kon vullen. Je had een ontvanger nodig, en een aparte zender, doorgaans afkomstig van commerciële toepassingen, een zelfgebouwde besturingsprint met microprocessor om alles in de gaten te houden, en een lompe set met filters om de zender uit de ontvanger te houden. Dan moet er nog een bak voedingen bij om de zaak draaiend te houden bij stroomuitval, vermoedelijk met nog een rack loodaccu's.

Geef je mening (0 meningen)
Laatst Gewijzigd ( Jan 09, 2017 at 12:42 PM )
Lees meer...
EZ richt frequentiebeleid op voorkomen van schaarste
User Rating: / 0
Geschreven door Administrator   
Dec 07, 2016 at 10:38 AM

StaatswapenDe Nederlandse overheid benadert draadloos mobiel internet als een basisbehoefte. Om de groeiende vraag naar connectiviteit bij te houden, wil het ministerie van Economische Zaken (EZ) méér spectrum inzetten en bestaande frequenties doelmatiger laten (her)gebruiken.

Geef je mening (0 meningen)
Laatst Gewijzigd ( Jan 09, 2017 at 12:42 PM )
Lees meer...
Zweedse en Nederlandse 60m aanpassingen
User Rating: / 0
Geschreven door Administrator   
Dec 01, 2016 at 01:54 PM

60mSteeds meer wijzigingen in de 60m band. Deze keer uit Zweden, maar ook in Nederland gaat een en ander veranderen. Een overzicht van de laatste wijzigingen.

Geef je mening (0 meningen)
Laatst Gewijzigd ( Jan 02, 2017 at 07:23 PM )
Lees meer...
<< Start < Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Results 81 - 90 of 2516

Who's Online
Er zijn 97 gasten online
Praatpaal

U moet zich eerst aanmelden voor u berichten kunt plaatsen!
Maak hier een account aan!
Polls
Contesten?

Call mutaties sinds vorige week

Newsflash

IMG_4971__37584.1487675227.220.220Geinig dingetje weer van Sotabeams: een apparaatje om je USB batterij wakker te houden. Je kent het wel: die Power Packs of hoe ze die dingen ook noemen: een externe accu om je telefoon langer mee te laten gaan dan wel op te laden.

Geef je mening (0 meningen)
Lees meer...

Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.
Design by Mamboteam.com | Powered by Mambobanner.de